Hur ska man göra med framtiden egentligen?

2009-09-10 @ 11:09:32
Häromdagen pratade jag med försäkringskassan o skulle ta bort dagar av min mamma ledighet för att jag hade jobbat. Jag fattar inte så mycket av alla dessa dagar hit o dit hur mycket jag har o dennis har osv.
Iallafall så frågade jag hur många dagar jag hade kvar, o då säger hon: Ja du har lite mindre än tre månader kvar av mammaledigheten. Chock chock chock!
Vaddå mindre än tre månader? När jag var på försäkringskassan för drygt ett år sen sa dom att jag MINST skulle vara hemma tills barnet var ett år. Men Hilma är ju inte ens tio månader då?! Hur går detta till?!
Det blev iallafall eld i baken på  mej så nu har jag tagit reda på eventuella dagis o skrivit ut papper om barnomsorgsansökan o hela fadderullan.
Börjar kolla om jobb, som jag måste söka eftersom jag inte har nåt att komma tillbaka till. Är ju bara extra anställd o det kan man ju inte leva på o hoppas varje dag att dom ringer om att nån är sjuk så jag kan få jobba.
Ne då kommer jag bli dum i huvet, måste hitta på nåt.
Samtidigt som jag vill börja jobba så vill jag ju vara hemma med Hilma så länge som möjligt också. Man får ju inte tillbaka den tiden heller liksom, men vad ska man göra när man inte får några pengar? Mammapengen är ju ingenting.
Tankar flyger omkring i huvet på en om hur man ska göra o vad som är bäst.


Kommentarer
Postat av: Emma

Men du 3 månader kvar bara låter ju inte klokt. Är de inte så att de kanske är 3 månader av dina 180 dagar? Sen ska ju Dennis ha 180 dagar oxå och han kan ju överlåta de dagarna till dig, och bara behålla de obligatoriska 60 dagarna som pappan måste ta ut. Kan de inte vara så?

2009-09-11 @ 10:24:11
URL: http://eemmaas.blogspot.com
Postat av: Johanna

Skriver som föregående, antagligen är det du som har 3 månader kvar, men din sambo kan dela med sig av sina, så att du kan vara hemma med Hilma tills dess att hon blir 1 år. Så gör vi, jag har fått min sambos dagar. Hoppas att det löser sig!!

2009-09-14 @ 07:25:48
URL: http://johannanmokvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0