Återbesöket

2009-09-18 @ 18:22:18
Hilma och jag var på återbesök på sjukan idag, frågan är varför man inte kan få några positiva svar därifrån. Hur trevlig och bra personalen än är så är det ändå negativa nyheter för oss.
På lapptestet visades att det var överkänslighet mot mjölk (som vi redan visste) vete och råg. Alltså så har hon nån form av gluten också.
Nåt blodprov som visar om hon har celiaki, som jag inte ens vet vad det är, tog vi också o det tar minst en vecka innan vi får veta svaret på de. Tydligen är det att om hon har celiaki gluten så är det skadligt för nåt organ i kroppen det är ju ännu värre än det hon har nu. Nu får hon "bara" prickar och har ont i magen.
Så nu blir det att börja om från början med all kost, på så sätt känns det lite skönt att jag hann sluta amma så jag inte hade behövt ta bort det också. Det räcker ju med att hilma ska ta bort det.
Vi hade sån tur så vi fick prata med dietisten  på barnavdelningen redan idag så nu har jag mera information om hur och vad vi ska ge henne.
Tråkiga nyheter iallafall, men men det är ju som det är. inte så mycket att göra åt.

Det är ju fredag idag så jag ska väl ta o sätta mej i soffan o andas ut efter denna vecka.

Kommentarer
Postat av: towe

Vad skönt..

joo det är jobbigt =/ speciellt när dom är förkylda för då sover dom så illa och är gnälliga, och vill inte äta ordentligt, ska bara trula!

Men har dom bara feber brukar dom sova ganska mycket så det kan faktiskt till&med vara lite skönt ibland, då "lider" dom ju inte heller, de gör dom ju nu =/ men nu har jag köpt näsdroppar så inatt ska dom kunna andas genom näsan :)

2009-09-18 @ 19:04:25
URL: http://towebomaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0