Jag hatar prickar.

2009-10-14 @ 14:18:22
När man har ett barn som är allergisk och får prickar när hon har ätit nåt hon inte tål och man ska försöka luska ut vad hon har ätit så man kan ta reda på vad hon är allergisk mot, då lever prickar farligt i min värld. Små röda, kliande, blommar upp på himlas kropp när det är nåt hon inte tål.
Då känns det bara som att hur mycket man än försöker, så måste man börja om från ruta ett varje gång, titta extra noga på ettiketter, extra noga i kokboken extra,extra,extra hela tiden.
Men eftersom Hilma är MIN dotter, försöker jag ge henne det bästa.
Men sen kommer dom där prickarna igen, och allt förstörs.

Men jag gör det för hilma, för att hon ska må bra o slippa lida så mycket som möjligt, vilket jag tycker hon har gjort tillräckligt under sitt första levnadsår med ont i magen, svullna ögon, sjukan hit och sjukan dit.
Visst det är kanske en bagatell för det kunde ju varit nåt mycket värr.
Men jobbigt det är de!

MEN jag gör det för hilma, för hon är MIN och jag gör vad som helst för henne. För jag älskar henne över livet självt!


Kommentarer
Postat av: svärmor

Hej

du ska veta att det är inte helt enkelt med allergi! Du är den ende egentligen som kan Hilmas allergi ingen annan det är du som kan hennes mönster vad hon är utsatt för och vad som kan ha påverkat en reaktion. Samtidigt skall du veta att inget går att förutsäga vi vet inte vad vi blir utsatta för osv. Jag trot och jag vet att ni du och Dennis är jättestarka speciellt tillsammans och det gör att Hilma blir ännu starkare vilket gör att hon blir "skit"stark och klarar av allt i sin omgivning. Om nu Hilma skulle reagera starkt mot något håll henne ifrån detta en tid så kan man prova igen det är inte farligt. Tänk på att Dennis som varit så allergisk och trots det klarar sig så bra idag det funkar jag vet det. Ibland ser inte världen ut som den borde och gör den inte det så får man anpassa den efter en själv. Nu har jag läst så mycket så jag ser att jag har gjort rätt trots at jag inte hade vetskap. Kör på Elin och Dennis det är ni som känner er dotter ingen annan och det är ni som kan henne ingen annan. Hilma är världens tryggaste och låt det så förbli. Nu har svärmor lagt sig i för mycket men men jag vet att ni kan detta!/ Svärmor

2009-10-14 @ 20:55:44
Postat av: anna

Sådär nu är det fixat ;)

2009-10-15 @ 14:18:25
URL: http://declaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0