Att få vara en brud för en dag:

2009-10-05 @ 09:26:03
Igår var den efterlängtade bröllopsmässan här i söderköping. Dagen för mig började klockan nio med sminkning av make up store borta på brunnen. Otroligt duktiga och trevliga tjejer som sminkade, all make blev jätte bra.
Klockan tio var jag på plats hos frisören, med macka i mun o juice i handen började hon reda ut håret som skulle bli till en vacker brudfrisyr. Svårt att försöka förklara med ord hur frisyren såg ut, men jag hade som slarviga "bollar" bak i nacken och tupperat uppe på hjässan där tiaran skulle sitta.
Efter frissan var det bara att åka tillbaka till brunnen och börja kampen med att få på sig klänningen. Det gick mycket bättre än vad jag trodde, den kändes precis som när jag provade den första gången, helt perfekt.
Klänningen var allt annat än lätt och smidig, men otroligt vacker. Tillsammans med frisyren, maken och den otroligt vackra brudbuketten kände jag faktiskt inte rikigt igen mig själv. Innan första visningen var jag super super nervös, trodde hjärtat syntes utanpå bröstet och att jag var på i ansiktet pga av korsetten i klänningen och den snabba andningen. Men när första visningen var klar släppte allt. Det kändes bara så kul, de var ju de innan också men då var jag så himla nervös att jag inte vågade känna efter. Det var mycket folk som tog kort, kom fram o pratade, tog på klänningen och slöjan, undrade hur tungt det var och hur mycket tyg det egentligen var i hela klänningen.
Hela dagen gick relativt fort och man hann till och med att själv gå runt och titta lite.
Jag själv tog inte några bilder, vilket jag ångrar idag, men jag var så upptagen med allt annat så jag glömde helt bort det. Men jag ska försöka ta mamma kamera o lägga in lite bilder här på bloggen så ni kan få se hur jag såg ut.

Kommentarer
Postat av: towe

jaa elin gör det, jag vill så gärna se!

2009-10-05 @ 09:31:59
URL: http://towebomaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0