Ingen spruta, men hundvakt!

2009-11-17 @ 09:21:42
både idag och imorn ska dom komma o spola i rören i våra lägenheter, man har ingen aning om vilken dag dom ska komma eller vilken tid. Så hilma och jag kommer bosätta oss hos mamma under dessa två dagar. Ja vill inte vara hemma när det är sånna där gubbar här, ja kan inte riktigt slappna av. Vad ska man göra när dom är här? titta på?
men kan inte gå på toa, ta en sovstund eller nånting. Så då är det bättre att vi är hos mamma, o idag ska vi vara hundvakt.
De kommer bli spännande hur jag ska klara av att gå ut med både barnvagn och en hundvalp i "stan". Emla är ju van o va på landet o inte träffa så många hundar, men nu ska jag klara av detta o de kommer nog gå bra.

Igår va ja uppe för att hilma skulle ta sprutan, ja kom dit med andnan i halsen för det började kl ett och ja va ju sen som vanligt. Kommer in o världens kö, ja kom väl kanske två minuter över ett. O de va redan fullt liksom, o de vällde ju in föräldrar med sina barn. Ja ställde mig i kö för att fylla i lappen, kommer fram, då säger sköterskan har ditt barn nån allergi, jaa säger jag o börjar räkna upp allt hon har. Ägg, sa hon. Då får hon INTE ta sprutan.
Hon skulle prata med läkarn iallafall eftersom hilma inte reagerat på nåt annat vaccin, en kvart senare kom hon tillbaka o sa att svaret blev NEJ.
Så då va de bara o packa ihop o försöka ta sig ut ur lokalen, med svettiga föräldrar och skrikande barn.
De va ganska skönt att komma ut!
Så idag ska jag ringa in till barn på sjukan o prata med dom om hon får ta eller inte. Hur ska man veta saker o ting igentligen? Jag har iallafall inte läst nånstans att man inte ska gå till bvc eller vc om man har ägg allergi, men jag kanske har missat de?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vaccinet innehåller äggvita!

2009-11-18 @ 11:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0