Nu är jag hemma

2009-01-12 @ 15:18:45
skrev ju i onsdags att jag skulle uppdatera efter jag varit hos barnmorskan, men den får väl komma nu istället.
Blev aldrig att jag träffade barnmorskan, eftersom jag hade så ont under dan ringde jag in till förslossningen o frågade om jag kunde ta nån värktablett, men hon tyckte det var bättre att jag kom in på en gång eftersom jag endå skulle bli uppskickad dit efter jag varit hos barnmorskan. så jag åkte in, när jag kom in till förlossningen satte dom på mig nåra band och sen lyssnade dom på bebisen och kollade hur mycket sammandragningar jag hade. Från att åkt från sörrping där värkarna var mellan 20 och 15 min, så kom dom nu inom 5 minuter och ganska rejäla. Jag fick bricanylspruta mot värkarna och de blev liite bättre. Fick även dropp som skulle förhindra värkarna ännu mer. Efter ett tag fick jag reda på att jag inte fick åka hem utan var tvungen att ha kortison till barnets lungor så dom skulle hinna att bli färdiga om den ville ut tidigare. Då tänkte jag att det var kanske dags att ringa dennis o säga att jag blev kvar, som tur var kunde han läsa mina tankar och kom in till mig och sov över på sjukan. Han åkte tillbaka till jobbet dan efter men fick komma tillbaka lika snabbt igen för då skulle vi få information ifrån barn om vad de gjorde när barnet kom för tidigt. Jag fick inte röra på mig och knappt gå på toa för då kunde värkarna börja igen.
Iaf där har jag legat från onsdags eftermiddag tills idag, därför jag inte kunnat skriva nånting. Men nu är jag hemma iaf, även om jag fortfarande har ont så känns det ganska skönt att vara hemma. Blev sjukskriven januari ut så nu måste jag hitta på nåt att sysselsätta mig med. Men som det ser ut just nu så orkar jag inte så mycket.

måste vila lite, orkar inte sitta så länge..

Kommentarer
Postat av: Towe

åh men gumman skönt att de gick att lugna ner värkarna iaf. Och framförallt att du mår bättre!! nu är vi båda sjukskrivna, och det är ingen hitt kan jag säga, därför borde vi ta och ses, ska till mamma imorgon och stanna tills tisdag kväll, funderar på att ta en sväng in på eva boden och köpa lite bebiskläder :)

2009-01-12 @ 15:26:46
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: ella

gumman lilla då! men hoppas det är lite bättre nu =) Puss och kram ella

2009-01-12 @ 22:27:06
URL: http://ellinor18
Postat av: Carro

Gumman då! Hoppas han/hon vill hålla sig inne iaf nån månad te. Lycka te nu o VILA, människa!! Kramar Carro!

2009-01-13 @ 11:21:48
URL: http://milfens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0