Babycafé

2009-05-13 @ 15:46:29
Idag har jag och Hilma varit på babysång/café, vi har sjungit och fikat med massa andra barn och deras mammor. Riktigt mysigt är det, dels att bara komma ut och göra nåt men också att träffa andra mammor och pappor som är hemma med sina små barn.
Var även uppe på BVC med Hilma efter sången, är så orolig att hon itne får i sig tillräckligt eftersom hon äter så ofta, men hon får i sig som hon ska hon har tillockmed spräckt 5 kg gränsen med 20 gram =) och 60 cm lång.
Sköterskan uppe på BVC sa att hon såg jätte fin ut och att jag tog hand om henne bra, känns så skönt när man får en sån respons när man sliter häcken av sig för att hilma ska må så bra hon bara kan.
Nu ligger mitt hjärta o sover, ska försöka hinna med o laga lite mat tills dennis kommer hem också. Sen ska jag sätta mig och läsa föräldrar och barn som jag fick på posten idag.

Imorn kommer prästen som ska döpa hilma hem till oss för att prata igenom hur dopet går till och så, känns skönt att dopet snart är här så man slipper tänkta o planera hela tiden. Känns som att det är det enda man har gjort nu en tid, först jag som fyllde 20 sen hilmas dop.

Annars i veckan har jag inte gjort så mycket, försökt hitta nånstans man kan göra babymassage, men det har inte lett till nåt vidare resultat. Men i måndags bokade jag iallafall babysim, så den 5 september börjar vi.

Det är väl bäst att jag går och börjar med maten innan hilma vaknar..

Kommentarer
Postat av: Towe

tråkigt att du inte hittade om baby massage, vore ju så kul!

2009-05-13 @ 17:10:47
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Såg att du varit på babycafe vart var du???

Jag kollade i tidningen vi föräldrar o hittade en andress som man kunde gå in på www.se.iaim.net o sen går du in på kurs för förälder så finns de under instruktörer en i söderköping o 2 i Norrköping. Kolla där.Är oxå intresserad av de så ja ska ringa hon i söderköping.





Mvh Sofie

2009-05-14 @ 22:31:43
Postat av: svar till sofie

babycafé är uppe på arken vid alboga, vet du vart jag menar? det är jätte mysigt och värt ett besök, det är på onsdagar mellan halv tio och halv tolv, kanske vi ses där uppe på onsdag?

joo jag har okcså varit inne på den sidan, o jag har pratat med hon i söderköping med men hon hade inga kurser för tillfället men om det är fler som ringer kanske vi kan få ihop en grupp, vore roligt. =)

2009-05-15 @ 09:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0