FREDAG DEN 13:E!!!

2009-03-15 @ 10:42:48
Nån mer än jag som kände att det var fredag den 13:e i fredags lr? Vilken dag!
Började med att Hilma va gnällig på morgonen och skulle inte vara nånstans förutom i min famn, hungrig va ja o jag försökte göra lite frukost, te och macka. Stressad som vanligt häller jag ut hela te koppen på soff bordet o hinner knappt få i mig mackan innan hilma börjar skrika igen. Byter blöjan o tvättar henne o gör henne klar för att åka till sjukan, kommer på att jag har inte gjort mig iordning så blir ännu mer stressad.
Väl nere vid bilen sitter inte hilmas bas till bilbarnstolen i, och jag som inte satt fast den nån gång skulle försöka mig på de. Det gick bra, sen va de in till sjukan som gällde för att få reda på lapp testet vi gjorde i onsdags. Kom in precis klockan elva med andan i halsen och hilma på armen.
De såg att Hilma har mjölkproteins allergi och ägg allergi, och eventuellt vete. Så nu måste jag ändra hela min kost eftersom jag ammar hilma, så jag måste läsa allt jag ska äta för att se att de inte innehåller mjölk och ägg. Men de är klart allt för att Hilma ska må bra, men det är lite jobbigt. Blir inte så mycket man kan få i sig.
När vi ska hem är det världens kö så jag får vända håll o köra över västra husby istället. Sen åker vi förbi mamma för vi va tvunga att ta ut ytterligare en ny salva till hilma (typ 3:e salvan) eftersom hon är så torr.
På apotkeket är det jag och NÅGRA till, plus att de är mindre i personalen och att e-recepten inte funkar. Men jag chansar och sitter ungefär en tjugo minuter en halvtimma tills det är min tur, och Hilmas recept funka som tur va.
Sen åkte vi hem i slängde oss i soffan o vänta på dennis, sen orkade inte vi mycket mer.
Vilken dag!

Ihelgen har vi varit och firat Hilmas farfar som fyllt 50, så det har varit fullt upp som vanligt i denna lilla familj.
Idag ska jag inte lyfta ett finger, lr kanske plocka lite här hemma men inget drastiskt, känner även att min rygg håller på att paja så det är nog bäst att jag vilar.

Kommentarer
Postat av: towe

nee vad tråkigt med allergin, =/

2009-03-15 @ 16:44:02
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: Carro

Stackars er:( Me va duktig du e som orkar. Jätte duktigt att du ammar o så me. Tänker på er o hoppas d går bra. Puss o kram från oss!

2009-03-17 @ 11:54:50
URL: http://milfens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0