Sankta Lucia ljusklara hägring..........

2009-12-13 @ 09:50:23
Snön har kommit! Eller a lite vitt är de på marken iallafall.

Idag ska man sjunga med vacker stämma och med ljus ihåret, jag har valt att avstå just från att sjunga o ha ljus i håret men jag ska titta ikväll ivilket fall på lucia tåget. Känns inte riktigt som lucia om man inte får se något riktigt tåg, kände att jag orkade inte upp imorse o titta på lucia kl sex på tv heller, även om man fick gå upp o ge hilma medicin vid kvart i sju. Annars tycker jag det är mysigt med lucia, just en sån här dag kan man faktiskt sätta sig i kyrkan och bara lyssna, det är vacker när det är nertonat i kyrkan och man bara ser levande ljus.

Nog om lucia, hilma har fortfarande öroninflammation och har fått nån annan medicin som ser ut som mjölk, men den verkar inte smaka så värst gott hilma bara rystar hela kroppen när hon får i sig medicinen, men hon är duktig och tar den. Gick upp tidigt imorse (7,15) för o göra iordning tvätt o sen ner i tvättstugan. Det är alltid lika kul att gå upp tidigt en söndag och börja tvätta, o diska allt från kvällen innan (och ibland dessförinnan :s). Men det måste ju göras så det är bara att kämpa på.

Nu ska jag gå och slå in julklappar innan hilma vaknar.

sprid i vår vinternatt ljus av din fägring
Drömmar med vingesus under oss sia,
tänd dina vita ljus, Sankta Lucia......


våran busunge, som har hält ut alla flingor..

Kommentarer
Postat av: sara

vad stor hon är! gud, hon måste ju växt hur mycket som helst sen jag träffa henne sist!

2009-12-13 @ 20:49:18
URL: http://sscchh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0