veckan som gått....

2009-04-18 @ 11:32:01
Den här veckan har varit jobbig, jag har varit helt slut. Hilma bara skriker o skriker för magont o jag tror hon har kolik. Det är värst på kvällarna, försöker med allt från minifom till massage. Men inget verkar hjälpa. O sover gör hon inte heller, endast om hon ligger på mig eller om jag håller henne så man får inte så mycket egen tid.
Det har varit så mycket denna vecka att jag missade BVC tiden i torsdag, lite pinsamt när barnmorskan ringde upp i fredags, men hon sa att sånt kan hända så jag fick en ny tid på måndag ist. Skönt.

Idag är vädret väldigt inbjudande till att gå ut o gå en lång promenad, om dennis vill o orkar. Igår kväll hade vi jätte mysigt och åt glass med dennis syster Linnea och hennes kille daniel och dennis mamma. Jag fick bara äta en hederlig piggelin medans dom andra kunde gosa i sig kulglass från konfekthörnan.
Idag blir det inte mycket gjort skulle jag tro, bara ta det lugnt.

Imorn kommer min kusin o moster och hälsar på, dom har knappt varit här uppe i lägenheten sen vi flyttade hit så det kan ju vara dags. Ska bara fundera ut vad jag ska bjuda på. Nåt förslag?


Kommentarer
Postat av: Emma

Vi köpte minifom igår, och det verkar ha lindrat. Så de är superskönt! Vad jobbigt att hon redan utvecklat allergi,stackars liten. Är de något som alltid kommer sitta i eller kan de växa bort?

Jobbigt att hon skriker så mycket, och att inte kunna trösta. Det måste vara bland de värsta som finns! Hoppas de blir bättre med henne snart.

2009-04-18 @ 13:18:52
URL: http://eemmaas.blogspot.com
Postat av: Emma

Okej, hoppas att det gör de. Inte roligt att vara matallergiker. Men du var oxå allergisk mot något va, har för mig att jag läst det?

Det är helt underbart att vara mamma, men en väldig omställning med. Att något så litet kan vara så beroende av en, men de är härligt!

Vad tycker du själv om mammarollen?

2009-04-20 @ 10:21:36
URL: http://eemmaas.blogspot.com
Postat av: towe

åh gumman, och stackars hilma! Hoppas de snart går över. Och du måste vara jätte trött. nån dag när du känner dig igg och hilma blivit bättre kan vi väl passa på att ses? skulle va så härligt med en promenad och få prata lite :)



kram

2009-04-20 @ 17:27:49
URL: http://towebomaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0