FREDAG!

2010-05-07 @ 16:45:24
Uppe med tuppen, tvätta av sig o ta på sig. Hilma ska de bytas på o ta på nya o rena kläder. Ge henne frukost samtidigt som jag ska få i mig min egen. Hilma bara leker med maten så hon får gå ner på golvet. Hilma bara gnäller o jag tar upp henne så hon får sitta i mitt knä.
Upp o bortsta tänderna, ner med hilma till dagis o lämna henne där. In på willys o handla lite till imorn, ner till djurbergs o kolla på kastruller.
Hem igen o stor städa neder våningen, skynda skynda. Ner till stan till ica o handla bröd till smörgåstårtorna, träffa linnea o rasmus går en promenad, lämnar brödet hos mormors syster, köper fika med linnea på ica, går till mamma o luktar på bebis o myser.

O nu sitter jag här, min fredag har varit fullspäckat än så länge o den är inte slut än. Ska vara kvar här hos mamma till stängning sen in till stan o handla skor.
Efter de ska jag nog bara hem o sätta mig i soffan tror jag. Även om man inte jobbat idag är jag helt slut o min rygg värker o musklerna är över ansträngda.
Nu måste jag till apoteket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0