över 5 timmar på akuten!

2010-04-25 @ 18:20:15
I fredags kväll ramlade hilma ner (stående) från soffan och slog i kanten på tvbordet. Hon somnade en kvart senare och sen va de inte mer med de. Jag kollade till henne på kvällen, eftersom jag inte var hemma när de hände, men då log hon o sov som vanligt. Sen vaknar jag på morgonen vid halv sju ungefär av att hilma står o gallskriker i sin   säng. Jag går ner o ska ta upp henne o ser att hon spytt ner hela sängen. Jag ringer in till 1177 o rådfrågar vad jag ska göra, dom säger att jag ska åka in med hilma. Så de va bara o ta på sig o åka in till akuten. Vi kommer in vid halv nio o halv tio fick vi komma till doktor som bara sa att de ville observera henne i 5 timmar. Så vi skulle vara på sjukhuset men behövde inte vara inne på rummet  i 5 timmar, så vi gick till barnavdelningen o frågade snällt om vi kunde få vara inne på lekterapin. Hilma lekte på o allt va som vanligt. Halv tre sitter vi i väntrummet till akuten igen o väntar på doktorn. En syster kommer o hämtar oss o ska gå o hämta doktorn, men kommer snart tillbaka o säger att läkarn va på en annan avdelning o att de skulle ta ett tag innan hon kom. Men jag fick välja själv om vi ville åka hem eftersom de inte fanns några symptom på hjärnskakning. Så vi åkte hem, o kom hem vid halv 4.

Så en hel lördag satt jag o fördrev tiden inne på akuten o sjukhuset. Men som tur va så va de inget som hade hänt med huvet eller så bara en snygg blåtira och en lite bula mitt i pannan. Men de lär nog blir fler bulor o blåmärken.

Så hade jag de iallafall igår.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej läste din blogg. Så otäckt med henne.. men de lär väl komma flera besök där inne skulle jag tro.. De va därför du ringde mig alltså.. Hoppas hon mår bra nu.. Kram

2010-04-26 @ 20:18:17
URL: http://mammapagang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0