Åter till lördagen...

2009-09-14 @ 16:42:52
jag glömde ju berätta hur det gick på babysimmet i lördags. Det var ju första gången för mig o hilma då.
Hilmas små rosa badbyxor kom äntligen til använding i lördags, har ju fått väntat en vecka mer än vad vi ska, för att det var dåliga vattenprover sist. Iallafall så gick det jätte bra. Hilma tyckte det var lite läskigt när alla barnen skvätte, men hon skulle själv ner under vattnet. När hon låg på magen körde hon ner huvet så hon fick kallsup. Hon svalde väl ungefär halva poolen. Rygg läge ville hon inte alls vara, hon skulle bara sitta upp då, men det är ju lite svårt i vattnet.
Efterår somnade hon som en stock det var ju väldigt jobbigt att behöva röra ordentligt på benen hela tiden.
Vi badade ju med sofie och nova också. Kul att ha nån annan o gå med som man känner, man känner sig lite tryggare på nåt vis.

Idag har jag ringt runt till dagis o bett om att få komma o titta hur dom arbetar o hur lokalerna ser ut. Har redan varit på ett idag, personalen verkar bra o det var stora ytor barnen kunde leka på o så. De andra dagisen ska ja på senare i veckan. Eller man kanske inte får skriva dagis längre? Det heter ju faktsikt förskola nu för tiden kom jag på.

Kom hem för en liten stund sen så nu har jag lagat mat, det blev spaghetti o köttfärsås idag. Det är så himla gott.


det är full fart på den här ungen ska ni veta.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vill ha en som är lite mer lättstyrd och lite fullt så klumpig som den vi har nu är. Plus att den vi har nu tar så mycket plats i bilen.

Egentligen är de kanske onödigt, men vad tusan man använder ju vagnen så pass ofta att jag tycker det är viktigt att ha en som man trivs med.

2009-09-14 @ 21:07:45
URL: http://eemmaas.blogspot.com
Postat av: ida

Hej! Vilket dagis var det du var och kollade på? :) Jag börjar arbeta på snigelns föräldrarkoprativ på måndag! :) Kram

2009-09-14 @ 22:52:17
URL: http://idamarialindecrantz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0