Trasig dator skärm

2009-11-10 @ 14:18:03
Våran kära data skärm har gått sönder, så nu sitter jag och skriver utan den. Hehe skojja, sitter hos mamma nu o väntar på att vi ska beställa nåt till lunch. en sen lunch för idag har det varit lite hektiskt fast endå inte.
Hilma och jag började morgonen ganska lugnt, jag ringde om hilmas dagis och till försäkringskassan.
Ja lovade D igår att jag skulle åka in med skärmen till Medimarkt, o det var ju inte så lätt som jag trodde. Han har inte så liten skärm heller.
Klä på hilma, klä på mig, ta på hilma ytterkläder och sätta henne i vagnen, ta mig ytterkläder och försöka få ett så bra grepp som möjligt om skärmen och sen försöka ta mig ut till hissen med både vagn och skärm.
Ner till bilen och först sätta fast skärmen, in med hilma i bilstolen och sist in med vagnen i bagaget.
Inne på parkeringen va det bara att göra samma visa igen fast tvärt om, lämnade in skärmen och dom kunde konstatera att det var absolut inget fel på den. Jag fick själv gå in o titta på den eftersom jag vet hur flimrig den var igår, men där stog den så fint med en alldeles klar bild.
Jaha då var det bara att knöla sig ur det där lilla båset dom har för inlämning av grejer, ut på parkeringen och in med alla grejer igen. Körde förbi nya babyproffsen bara för att få ta ut vagnen och hilma en gång till.
Det blev en snabb visit sen över till skpg och in till mamma för att hämta deras gamla skärm som vi skulle lånat när våran var på reparation. Sen hem igen och nu med två skärmar, en vagn och ett snällt och underbart barn som inte sagt ett ljud från när vi åkte hemifrån.
Upp till lägenheten lämna av skärmarna, ner och ut igen o träffa malin för en promenad o nu sitter jag här. Pjuh!

Nu ska vi äta nåt till lunch, men jag har ett problem, jag vet inte vad jag är sugen på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0