Det går frammåt och frammåt och frammåt..

2009-05-25 @ 14:45:46

Kan man vara mera stolt? återkommer till det senare i inlägget =)

Kristihimmelsfärdshelgen är nu över och den gick över alldeles för fort som vanligt. Men några lediga dagar med dennis och hilma blev det och det var skönt att bara kunna njuta av varandra. Vi har varit ute och gått promenader och den dan det regnade, kommer inte ihåg om det var fredan eller torsdan, så såg vi på film. Allt flyter såg vi, en film som varken var bra eller dålig, lite mitt i mellan.
I lördags åkte vi ut till dennis mamma och pappa o grillade, vädret var ju väldigt konstigt det regnade och var soligt om vart annat, men till slut fick vi i oss lite grillad kyckling och klyftpotatis. Hilmas famor och farfar tog barnvagnen och gick på en lite promenad, så dennis och jag fick det lite lugnt. Men dennis tog fram sin bössa, och sa att vi skulle prova att skjuta lerduvor. Sånna här oranga små tallrikar typ, och jag tänkte hur f*n ska jag kunna träffa dom där i luften. Men dennis ställde ner dom på marken, och så sköt han två på en gång. Sen var det min tur o prova, svag som jag är orkade jag knappt hålla i geväret, men första gången träffade jag iallafall, men trodde jag bröt av armen för man hoppar ju lite bakåt eller vad man ska säga, så idag sitter jag här med ett avlångt blåmärke efter geväret.

Efter grillningen och skjutningen åkte jag hem till bottna och sov där medans dennis fortsatte in till stan, han skulle nämligen in o köra gocart på söndan o jag kände inte för att sitta ensam hemma hela dan.
Vi såg på Wallander, Hämnden. Jag som har längtat efter att se den, men så bra tyckte jag inte att den var.
På söndagen blev det promenad och väldigt lungt. Åkte hem vid halv nio tiden då dennis kom o hämta mig för att slippa köerna, vi antog att det var lite kö igår när alla skulle hem efter helgen.

Nu till varför jag är så HIMLA stolt över våran älskade dotter. I lördags kvälls tyckte mamma att Hilma skulle träna nacken lite och la henne på magen (hon tycker inte om att ligga på magen när hon är vaken) och rätt som det var, så vände hon sig om till rygg. Himla unge, o det var inte bara en gång utan fler, eftersom man ville kolla om det bara var en engångsföretelse eller inte. O som sagt det va det ju inte. Samma sak i söndags när vi prova så vände hon sig, och fort gick det.
Nu ska jag gå ut i det varma vädret =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0