Annorlunda helg..

2009-05-18 @ 09:47:36
Helgen som gått innehöll både det vanliga och lite ovanligheter. I fredags tog vi det bara lugnt hemma, och bara mös.
I lördags följde jag med mamma in till stan för att handla mat till söndagens konfirmation. Var borta i nästan fyra timmar och dennis klarade av att ha Hilma galant. Sen följde jag och Hilma med mamma hem, för dennis skulle iväg. Så vi åt lite mat där hemma o sen skulle vi åka in till stan igen, alice hade nämligen balett avslutning som mamma och pappa skulle titta på. Och dom var stressade som vanligt och hade kommit iväg lite sent, nu i efterhand va det kanske meningen att dom vi skulle åkt lite senare.
För på vägen in, i de mest krokigaste krokarna hade det hänt bara några sekunder innan vi kom en motorcykel olycka. Det var en person som kört rakt in i ett berg och hade fått motorcykeln över sig. Jag såg bara motorcykel och sa till pappa att han skulle akta så han inte körde på den, och i all hast tänkte jag vem har lagt en motorcykel där. Sen såg vi dom två som hade kört, dom hade dragit upp sig lite mer i skogen för att inte vara i vägen.
Vi stannade och frågade hur det var, men dom var nog lite chockade för dom hade inte ringt ambulansen än, så vi stannade där och pappa (han är brandman) tittade på personen som hade skadat sig och hjälpte denna.
Jag skulle vara duktig och sätta ut en varnings triangel så att vi inte skulle få en bil i baken på våran bil, men pappa var lite stressad så han hittade inte triangeln. Så då gick jag och ställde mig så att bilarna kunde se mej och försökte få ner hastigheten på dom, de flesta trodde nog att jag var polis för de såg så rädda ut och stannade intill kanten, men jag vinkade bara vidare dom. Sen kom iallafall en brandman och ambulansen så vi kunde åka igen. Men man börjar tänka lita extra, tänk om vi hade varit några sekunder innan, då hade vi haft motorcykeln i sidan på bilen. Usch.

O igår va de ju konfirmation, Hilma skötte sig bra i kyrkan, fick bara gå ut en gång och ge henne lite mat. Vi åkte hem till mamma och pappa och åt mat där, sen åkte vi hem till oss. Det var så skönt att komma hem o lägga sig i sen egen soffa och säng. (Glömde skriva att vi sov i bottna från lördag till söndag, eftersom dennis var iväg).

Och idag är det måndag, tråkigt väder så det blir nog till att vara inne idag skulle jag tro. Om det inte spricker upp.
Ha en bra måndag iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0