från vårdcentralen till barnakuten

2009-03-11 @ 13:06:01
jaa så såg min dag ut igår.
Hilma har haft så mycket utslag och varit jätte torr så igår när jag vaknade hade hennes öga svullnat upp så hon inte kunde öppna de. Lite läskigt såg de ut så jag ringde till sjukvårdsupplysningen men de sa att jag skulle vänta på att vårdcentralen ringde upp. Jag ringde BVC men inget svar där heller. Lite små panik hade jag om det va en allrgisk reaktion på nåt, visste ju inte vad som skulle kunna hända. Hade iaf telefon i handen hela morgonen ifall det skulle utveckla sig till nåt mer så jag kunde ringa ambulans. Efter en timmes väntan och oro ringde äntligen vårdcentralen upp och jag fick en tid kl tolv.
Vi åkte upp men dom visste inte mycket mer än mig kändes det som, de sa bara att de inte kunde ta hand om såna små så jag blev iväg skickad till barn inne på vrinnervi.
Där tyckte läkaren att det såg ut som nån sorts matallergi pga av alla utslag o så, så Hilma gumman fick göra ett prick test.
Jag har aldrig varit med om de förut o det såg ju inte lite hemskt ut när dom tröck ner allt i huden på henne o hon gallskrek.
efter en kvart skulle man se om de blev nåt resultat, Inte syntes det nåt. Så all plåga i onödan för älsklingen.
Så satte dom en lapp på ryggen för att se om hon reagerar bättre där, så den ska sitta i två dygn o så ska vi tillbaka på fredag så ska dom läsa av testet igen.

Aa det var mina tisdag, kan säga att jag kände av allt när jag kom hem sen igår, va helt slut. O idag har jag o hilma legat och vilat enda tills nu o jag brukar va uppe vid åtta annars. Jag som skulle ut o gå idag, men men allt kan man ju inte hinna med. De enda jag hoppas på just nu är att de andra testet inte visar nånting och att Hilma inte är allaregisk mot nån mat. Både för hennes och min skull. Jag måste ta bort allt som Hilma inte tål i min kost, o jag ärju redan laktos så blir de nåt mer är de snart inte mycket mer jag kan äta. Men jag hoppas.

Nee nu ska jag gå o mysa med Hilma igen, vå tar en sån dag idag i stället.


här ser ni att hon är lite prickig, gumman.

Kommentarer
Postat av: towe

lilla pluttan!

2009-03-13 @ 08:59:42
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: Julia

Världens sötaste systerbarn vill jag lova! :P Jag ska komma o ta hand om henne någon dag! :D

2009-03-16 @ 11:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0