Linnea Hilma Helene

2009-06-07 @ 15:25:12
Igår var dagen som jag har presterat all min tid till de senaste veckorna, Hilma dop. Dagen började med vackert väder och en unge med bra humör. Dopet var så fint, precis som jag ville ha det. Vi var 40 personer i själlviks kyrka och alla satt samlade och tjejen som sjöng, sjöng våra låtar så vackert. Många tårar va de för att det var så vackert. Hilma skrek bara när hon fick vatten över huvudet annars var hon jätte duktig. Men hon orkade inte riktigt vara med på hela dopet i kyrkan så hon somnade.
Vi hade hyrt församlingshemmet så efter dopet gick vi upp dit och där hade vi dukat dagen innan och så var allt framme. Den fantastiska tårtan (som jag själv har ritat) stod framme på bordet och den var så fin. O massa paket fick hilma också, fina smycken, babygym, gåvagn, barnspisel, pengar, böcker, speldosa man har över sängen, matservis m.m.
Hon fick ett smycke som ser lika dant ut som det jag fick när jag fyllde 20, det där hjärtat som det står hilma på. Kommer ni ihåg?
Dagen var iallafall helt fantastisk och när vi kom hem var vi så trötta, vi sjönk bara ner i soffan, förutom hilma som provade sina leksaker för fullt.


Dopet

Linnea Hilma Helene

Tårtan

Kommentarer
Postat av: Julia

Mästerfotografen! Ringer dig någon dag angående betalningen, och mitt kontonummer!

2009-06-07 @ 21:18:31
Postat av: ida

Hej! Vad kul att dopet blev lyckat efter så mycket styr fram och tillbaka! :) Tusen tack, det var jättemysigt! Jaså, du var där sen tillslut. Vad synd att jag inte såg dig men man var så mycket uppe i varv så det var svårt att veta vart man skulle titta någonstans! :P Utspringet är på fredag klockan 16.00! Även då ska det vara 10 grader och regn, jag blir så ledsen! Så typiskt! Kram!

2009-06-08 @ 12:09:06
URL: http://idamarialindecrantz.blogspot.com
Postat av: Mamma

Ett fantastiskt vackert dop!! Välplanerat, underbar sång och naturligtvis världens gulligaste Hilma!!!!

2009-06-08 @ 20:53:56
Postat av: Karin

Oj, vilken fin tårta! Hade du ritat den? Jättefin verkligen. Vad duktig du är!



Jag planerar inför dop i augusti. Har du nga tips? Jag vet inget. Ska ringa kyrkan imorn o boka ett datum.

2009-06-09 @ 20:58:00
Postat av: Svar till karin:

Joo jag har ritat den men inte gjort den, det fick tårtfixarn i sörrping göra, hon är så otroligt duktig. henne kan jag rekomendera.

Tips och tips vet jag inte, men ta det genom hjärtat. Det handlar ju trots allt om barnet så allt kan ju inte bli perfekt, jag var jätte nervös för att hilma skulle skrika hela dopet, men sen får man ju tänka att alla är ju där för att se på henne och hon är ju inte den enda som skrikit på ett dop kanske. Sen tycker jag att det som gjorde vårat dop så himla bra var att vi hade en solist som sjöng så otroligt vackert och låtar som jag själv hade valt med omsorg, texterna menade verkligen det som jag ville framföra till alla. kan ge dig lite tips om du vill?

2009-06-10 @ 10:49:53
Postat av: Karin

Ja, gärna! Jag tycker väldigt mkt om gardells låt Aldrig ska jag sluta älska dig. Men sen är det rätt tomt på idéer. Ska fråga en kompis, som är duktig på att sjunga, om hon vill sjunga på Alexanders dop. Såg att dopet var i Skällvikskyrka. Är du därifrån?

2009-06-10 @ 13:04:38
Postat av: Svar till Karin:

Den tänkte faktiskt jag också ta, men sen ändrade jag mig. om du går in på youtube o söker på välkommen till jorden, så lyssnar du på den. den hade jag den är jätte fin. sen har du en hemsida som heter dopguiden o där finns en länk; musik, det kommer upp massor av olika låtar, leta efter en som heter älskade barn och lyssna på den. Den hade jag också, såå fin. Sen hade jag det vackraste också. Sen skrev jag ner texterna på dopprogrammet man har i kyrkan så att alla kunde läsa den fina texten. Jo vi hade dopet i skällvik, både jag och dennis är döpta och kommer där ifrån. Känner du igen det lr? hoppas du hittar några låtar som passar dig. lycka till.

2009-06-10 @ 15:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0