Gårdagen

2009-04-23 @ 15:30:29
Dagen igår var helt opponer. Började dan med att det gått läck i huset så dom var tvunga att stänga av allt vatten, det visste jag ju ioförsig dagen innan men det känns ändå som att man är lite handdikappad utan vatten. Sen ska jag ner till bilen med Hilma, barnvagn och barnstol. BAsen till barnstolen är där bak så den måste jag flytta fram o jag kan inte den där mackapären så den satt inte fast ordentilgt. Men jag blev så stressad för Hilma bara skrek o alla gubbar vid vatten läckan stod bara o titta på mig. När jag fått in Hilma i bilen, ska jag ha in vagnen i bagaget så går inte vagnhelveten in så den blir helt skitig. Åker bort till mamma för att köpa nåt att dricka eftersom jag törstat ihjäl, plockar ut hilma och sätter om basen i bilen. Hilma skriker.
Kommer iallafall iväg in till stan o ska träffa towe. När vi gått en liten bit ser vi att det är punka på hennes vagn så upp till stan för att ta cykelpumpen o pumpa i luft i däcket, men det är inte tätt så det funkar inte så bra. O alla barnen börjar små skrika så vi bestämde oss för att gå hem till towe. Barnen fick mat o jag tittade runt lite i deras lägenhet. Tiden gick så fort så snart var hilma och jag påklädda igen för att åka till tandläkaren, men först hämta syrran. Världens traffik till hageby från ebersteinska. Så vi kommer försent, tur så va pappa med de andra syrrorna där så dom hann in före oss.

När jag var klar hos tandläkaren efter undersökningne, skulle jag slipa bort tandsten som man tydligen får när man är vuxen ( har inte fyllt 20 än) o sen nåt på två tänder så det inte skulle bli hål. Då säger tandsköterskan att jag ska betala eftersom jag är "vuxen" så 955 kr fick jag betala, kändes lite sådär eftersom jag precis fått barnbidraget o alla pengar redan är slut. Men har man en pappa som är snäll o tyckte lite synd om mig, så betalade han det. Men jag ska fan aldrig mer gå till tandläkarn.

Sen kom iaf jag och hilma hem o dennis var hemma, vi åt mat sen gick vi ut o gick tipspromenad i sörrping det var nån vår kväll. Så alla affärere hade öppet till nio, va lite mysigt tills hilma protesterade till max så jag fick gå med henne istället för att hon skulle ligga snällt i vagnen. Sen gick vi hem o somnade allihopa.

vilken dag!

Kommentarer
Postat av: towe

men du är ju inte 20, hur kan du då få betala? :O ..

bara för att det är samma år som du fyller? hmm det var ju ingen liten peng!!



förresten så har jag fixat däcket nu :D Det var hål i slangen, så inte konstigt att det inte gick att pumpa!

2009-04-23 @ 17:34:27
URL: http://towebomaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0